سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی گرافیک و طراحی بنر

بنر گیف چیست؟

بنر گیف یا Gif مخفف کلمه Graphics Interchange Format است. گیف ها همان عکس‌ها یا فریم‌هایی هستن که پشت سر هم نمایش داده می‌شوند تا یک صحنه متحرک را بسازند. این فرمت تصویری در سال 1987 توسط استیو ویل‌هایت (Steve Wilhite) ابداع شد. کلمه گیف (GIF)به دلیل استفاده زیاد، در سال 2012 به عنوان کلمه سال انتخاب شد. این قالب در ابتدا فقط به صورت سیاه و سفید نمایش داده می‌شد اما امروزه تا 256 رنگ را نمایش می‌دهد.

این نوع بنرها در بازاریابی آنلاین نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از انواع بنر گیف،  توجه بازار هدف‌تان را جلب کنید و پیام بیشتری را به آنها انتقال دهید.

 

مزایای استفاده از بنر گیف

در ادامه به 7 ویژگی بنرهای گیف می‌پردازیم؛ دانستن این نکات ممکن است در تصمیم‌گیری نهایی شما برای انتخاب بهترین نوع بنر متناسب با استراتژی تبلیغاتی‌تان تاثیرگذار باشد.

 

1. قابلیت نمایش در پلتفرم‌های تبلیغاتی

بنرهای گیف را می‌توانید در بیشتر پلتفرم‌های تبلیغاتی ایرانی و خارجی به کار ببرید.

 

2. استفاده از انیمیشن

با به‌کارگیری انیمیشن‌های جذاب در طراحی بنر گیف می‌توان به راحتی توجه مخاطبان را جلب کرد. اگر این کار به صورت اصولی انجام شود، نرخ کاربرانی که روی بنر شما کلیک می‌کنند به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

3. امکان انتقال اطلاعات بیشتر 

در طراحی بنر گیف به کمک اسلایدهای مختلف می‌توان اطلاعات و پیام بیشتری را به مخاطب انتقال داد. به عنوان مثال بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از اسلایدهای مختلف استفاده می‌کنند تا محصولات بیشتری را به نمایش بگذارند؛ این بهترین راه برای تبلیغات بنریِ مرتبط با کمپین‌های فصلی است.

 

4. حجم پایین

به دلیل محدودیت استفاده از رنگ در طراحی بنر گیف حجم این بنرها پایین‌تر است.

 

5. عدم نیاز به پلاگین برای نمایش

برای نمایش بنرهای گیف در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های تبلیغات بنری به هیچ پلاگینی نیاز پیدا نخواهید کرد.

 

6. انطباق‌پذیری با تمامی دستگاه‌های نمایش‌دهنده

بنرهای گیف با تمامی دستگاه‌های نمایش‌دهنده مانند انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و … در تعامل هستند؛‌ به این معنا که سایز و نحوه نمایش آنها در دستگاه‌ها مختلف به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.